Nurkowanie w Dahab: kolorowy świat

“od narodzin, człowiek niesie wagę ciężkości na ramionach. Jest przykręcony na ziemię. Ale człowiek musi zatonąć pod powierzchnią, a on jest wolny. ”

– Jacques Yves Cousteau –

Nurek na niebieskim otworze

Spędziliśmy 2 pełne tygodnie w oszałamiającym Dahabu, Egipcie. Przyjechaliśmy po trudnej 26 godzin jazdy autobusem z Luksoru. Autobus był jednym z najstarszych, najszrudniejszych autobusów, na których byliśmy. Siedziba siatka siedziała, a ta przed nią jest zacięta w pełnej pozycji leżącej, pozostawiając ją absolutnie bez pokoju nogi. Dostarczyłem jej siedzibę różne czasy, ale powiedziała, że ​​jestem znacznie bardziej fickle seeper, więc trzymałem nieco bardziej komfortowe siedzenie okienne.

Kiedy dotarliśmy, była ciężarówka na dworzec autobusowy, chętnie czekając na turystów. Widząc, jak byliśmy jedynymi turystami w autobusie (ze względu na rewolucję) mamy pełną uwagę kierowcy. Był z hotelu o nazwie “Divers House”, który był najlepszy na wodzie. Zgodziliśmy się go wybrać, a on nas tam zabrał. Pokazał nam pokój i byliśmy mile zaskoczeni. Był to piękny, czysty, widok na morze z klimatyzacją, gorącym prysznicem, podłogą kafelkową i znacznym balkonem, wszystkie dla 60 EYP lub 10 $ Kanadyjczyków. Zazwyczaj pokój jest dwa razy więcej niż z powodu pozornego braku turystów skończyło się, że dostaliśmy wspaniałą umowę.

Nick na pokładzie najlepiej na zewnątrz naszego pokoju. Dom Diver, Dahab, Egipt
Pierwszy dzień tam daleko i zrobiłem to, co zrobiliśmy wiele dni w Dahab, zrelaksowany, snorkeled i piły piwo. Dahab jest oszałamiającym miejscem, pomimo faktu, że brakuje mu prawdziwej plaży. Jest mała łata kamienistego, złoty piasek tuż przed Red Sea Hotel, ale w większości jego turkusowa linia brzegowa jest oprawiona przez półkę koralową, czyniąc ją nieco niezręcznym dla kąpieli w dowolnym miejscu poza małą plażą. Jednak ta rafa koralowa sprawia, że ​​nurkowanie i snorkeling tak niesamowite. Reefs w regionie Synaj są najzdrowszymi rafami, które widziałem, a kiedy daleni, i oskarżałem maski i płetwy, aby zwiedzić Morze Czerwone, znaleźli liczne odmiany życia morskiego. Wszystko od ośmiornicy i przytulają ryby, do ryb banerowych i puffer.

Kozy na drodze ciesząc się krystalicznie czystymi wodami Morza Czerwonego. Dahab, Egipt.
Ciesząc się zimnym piwem w gorącym słońcu, Dahab, Egipt
Planowałem zrobić trochę nurkowania w Dahabu, ale po obejrzeniu tego, co musiało zaoferować Morze Czerwone, skończyło się na wiele więcej niż przewidywałem. Zrobiłem mój zaawansowany kurs PADI, który obejmował nurkowanie na światowej sławy niebieski otwór. Dolnicy przyszedł wraz z grupą nurkową i rurką. To był jeden z najbardziej fantastycznych nurkowań, jakie kiedykolwiek zrobiłem. Błękitna dziura ma rodzaj cliché piętno wokół Dahabu i licznych nurków roszczą o inne strony, aby były o wiele lepsze. Ale ta strona była moim ulubionym. Niebieski otwór jest dokładnie tak, jak brzmi. Ogromna dziura, jak kociołek wulkanu, który schodzi do 110 metrów pod morzem. Ściany niebieskiej dziury są skorupiane wspaniałymi koralami, ale jest ściana na zewnątrz, która prowadzi do otwartego oceanu, który jest najpiękniejszy.

Widok z lotu ptaka niebieskiej dziury
Do nurkowania wstąpaliśmy w małym kominie 100 metrów od niebieskiej dziury. Komin (nazwany Hells Bells) jest tylko dwukrotnie dwukrotnie wielkości jednego nurka w plamach i jest radosną głową w dół, zejście do około 28 metrów. Raz na dole komina znajduje się łuk lub krótka jaskinia, prowadzi do otwartego oceanu. Raz z komina podążyliśmy za fantastyczną ścianą rafy, która wygląda jak czysta klif w ciemności poniżej, zwisającymi częściami, aby pływać pod iw.

Kiedy dotarliśmy do niebieskiej dziury wstąpaliśmy na około 5 metrów i przeszedliśmy na małą siodło, gdzie obowiązywaliśmy krawędź ogromnego kociołka przed wyjściem po drugiej stronie. Nurkowanie to coś, czego nie mogę wyjaśnić. Urok korala, ogromny rozmiar i dramatyczny kształt klifu, a fantastyczna gama ryb jest zbyt trudna, aby umieścić w słowa. Niebieski otwór jest wiele znanych z ilości życia, który twierdził. Gdzieś około 60 nurków straciło życie próbujące 55-metrowym łuku na głębi. 55 metrów jest wystarczająco głęboki, aby wywołać silną narkozę azotową w ludzkim ciele i powoduje, że nurkowie stają się delirendowni, zdezorientowane, aw niektórych przypadkach powodują ich niespójne. Na szczęście ta głębokość jest poza limitami nurkowania rekreacyjnego, więc byłem zadowolony z pobytu 30 metrów i up.

Internet Pic: Blue Hole Nur
Kolejne nurkowanie zrobiłem po ukończeniu kursu, był wrak statku zwany S.S ThistleGorm. Układanie około 30 metrów, ThistleGorm jest jednym z najlepszych nurkowania na świecie. Jest to brytyjski statek wojenny, który został zbombardowany przez niemieckie samoloty w II wojnie światowej. Sam statek był tylko około 2 lat, kiedy była zatopioną amunicją,pojazdy i zapasowe części samolotu do brytyjskiej bazy w Egipcie w dniu 6 października 1941. Wędrowca Explorer, Jacques Yves Cousteau był pierwszym, który odkrył wrak, a ponieważ statek był zatopiony, gdy był nadal stosunkowo nowy, pozostaje w fantastycznym stanie .

Internet Pic: ThistleGorm Diver
Zrobiłem 2 nurkuje do ThistleGorm, pierwszym był nurkowanie wokół statku, gdzie widzieliśmy znaczną 15-ft anty-wojna broni rzemieślniczej na jego pokładzie. Zstąpiliśmy tam, gdzie bomba uderzyła w statek i podzieliła go na dwa. Nie mogliśmy zobaczyć niektóre z kabin, ale nie wejdzieliśmy do statku do drugiego nurkowania. Drugie nurkowanie było całkowicie surrealistyczne. Pływanie przez różne pomieszczenia i korytarze statku widzieliśmy motocykle, czołgi, ciężarówki, skrzydła samolotowe i mnóstwo ryb, które podjęły rezydencję w ogromnym statku. Wędrując przez komory kapitanów i ładunków trzyma latarką czuły, jakbym był narodowym geograficznym podwodnym producentem filmowym, to było niesamowite.

Internet Pic: Nurek w ThistleGorm
W końcu skończyłem zaawansowany kurs otwarty i robię 10 nurkowania w Dahabu. ThistleGorm i niebieska dziura byli na pewno podkreśla dla mnie, ale daleni staje się trochę na plaży i pragnął wrócić na drogę. Inne niż mną nurkowanie zrobiliśmy wiele snorkeling wzdłuż fantastycznej rafie poza naszym hotelem, podszedł w górę iw dół fokowych ulic, pili piwa z Toni i Bernie, a innymi podróżnikami, których spotkaliśmy, palili Sheesha w jednym z niesamowitych barów wzdłuż nabrzeża i zrelaksowany.

Przygotowywać się na brzeg nurkowania, Dahab, Egipt
Diecie i Toni ciesząc się nocą czatów i napojów, Dahab, Egipt

Ciesząc się Sheesha i pięknym widokiem, Dahab, Egipt
Oboje byliśmy gotowi przeniesienie po dwóch tygodniach i wróciliśmy do podróży. Miejsca takie jak Dahab są tak piękne, a więc rozpraszanie, że po prostu cię zasysają i sprawiają, że bardzo trudno zostawić. Ale mieliśmy znacznie więcej planowanych przed opuszczeniem Synaju. Chcieliśmy wspinać się Mt. Synaj do klasztoru św. Catherine. Tak więc wielu ludzi powiedzieli nam o wspaniałych widokach i wspaniałym klasztorze. Chyba nigdy nie będziemy wiedzieć, ponieważ nie zrobiliśmy tego.

Prowadziliśmy do dworca autobusowego, aby wziąć zawiłarowaną podróż do góry bez podróży, gdy nasz menedżer hotelowy, Mohammed, zapewnił nam niską przejażdżkę do promu, który zabierze nas do Jordanii. Połączenie lenistwa, niezdecydowującego i pragnienie nowego kraju doprowadziło do skoku w tym autobusie i pozostawiając Egipt razem na kaprysie. Wszystko, ale bardzo działało, byliśmy w stanie spędzić resztę naszych egipskich funtów i złapaliśmy łódź na Aqaba, Jordan bez zaczepu.

Życie backpacker: czekając na transport!

Uczynienie drogi do imigracji. Egipt
Prom z Egiptu do Aquaba, Jordania

Jeśli planujesz wycieczkę do Egiptu, upewnij się, że sprawdziłeś naszym budżetowym przewodnikiem z plecakiem do Egiptu. Podzielimy się całą naszą “off the Beaten Path” tajemnice, powiedzmy, jak się poruszać, daj ci niski na wizy, koszty podróży i wiele więcej!

Polub ten post? Przypiąć!

Zastrzeżenie: kozy na drodze są Amazon Associate, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że zarabiamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i zakup od tych sprzedawców.